דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיפוץ דירות וכל הנלווה לכך 

מאת    [ 15/04/2013 ]

מילים במאמר: 653   [ נצפה 2027 פעמים ]

 

שיפוץ דירות וכל הנלווה לכך

 

שיפוץ דירות הוא דבר נפוץ מאד. אנשים רבים משפצים את דירותיהם, לפחות פעם אחת במהלך החיים, ואילו אחרים משפצים פעם בכמה שנים. שיפוץ דירות נועד לשתי מטרות עיקריות. הראשונה היא פרקטית – על מנת לתקן נזקים שונים בדירה או לחדש חלקים שהתבלו. המטרה השנייה היא אסתטית – על מנת לחדש את מראה הדירה, לעצב אותה בצורה עדכנית יותר, חדשנית יותר ויפה יותר. שיפוץ דירות כולל דרגות שונות, החל משיפוץ קל ומקומי אשר יכול להיעשות גם באופן עצמאי, ועד לשיפוץ מקיף אשר נעשה על ידי בעלי מקצוע ודורש יציאה מן הדירה לתקופת זמן מסוימת.

 

ביצוע של שיפוץ דירה

 

בדרך כלל, שיפוץ דירות נעשה על ידי קבלן שיפוצים, או על ידי בעלי מקצוע שונים אשר עובדים במקביל, כל איש בתחומו. פעמים רבות, קבלן השיפוצים מאגד תחתיו את כל בעלי המלאכה ומעסיק אותם במקביל. קבלן שיפוצים נדרש בעיקר בשיפוצים נרחבים, הכוללים עבודות בניה ועבודות מורכבות אחרות, אך לעיתים קרובות מבצע קבלן השיפוצים גם עבודות פשוטות וקטנות. אנשים בעלי גישה לתחום יוכלו לבצע עבודות שיפוצים קטנות בכוחות עצמם, כמו למשל טיוח, צביעת דירה, מילוי חורים וכדומה. אך לפני שאתם מבצעים שיפוצים באופן עצמאי, חשוב לוודא שאתם אכן יודעים היטב כיצד לבצע כל שלב, על מנת שהעבודה תהיה איכותית ויעילה, ושלא תזדקקו לאחר מכן לשיפוץ חוזר.

 

חלקי השיפוץ השונים

 

חשוב מאד לבחור בקבלן שיפוצים מקצועי ומנוסה, מאחר שהוא מופקד על חלקים רבים מאד של העבודה, ואחראי לביצוע כל חלקי השיפוץ. אם הקבלן מנוסה ומקצועי, גם העבודות השונות תתבצענה בהתאם. קבלן שיפוצים מבצע, בעצמו או על ידי הפועלים שלו, עבודות רבותא שר נכללות בתחום השיפוצים. בין העבודות הללו ניתן לכלול עבודות פשוטות ועבודות מורכבות, לדוגמא: הריסה של קירות ובנייתם, החלפת ריצוף, העמדת קירות גבס, עבודות אינסטלציה וקידוחים, עבודות חשמל, בניית תקרות נמוכות מסוגים שונים, טיוח, סיוד, גימורים שונים כמו סתימת חורים, הנחת רובה וכולי, וכמובן גם צביעה של הדירה.

 

צביעת דירה – גימור משמעותי

 

צביעת דירה מהווה תמיד את החלק האחרון בשיפוץ הדירה. לאחר שנבנו כל החלקים הדרושים, תוקנו כל הבעיות והונח הטיח הדרוש על הקירות, ניתן לפנות לחלק שהוא אולי המהנה ביותר בשיפוץ כולו – הצביעה. לאחר כל עבודות השיפוץ, צביעת דירה היא זו שמעניקה לדירה את המראה החדש, הנקי והבוהק שמאפיין דירה משופצת. הצבע הוא הגימור הסופי והמשמעותי ביותר, אשר מבליט את כל חלקי השיפוץ האחרים והופך את הדירה ליפהפייה. את תוצאות הצביעה רואים באופן מהיר ומיידי, מה שהופך את הצביעה למהנה עוד יותר. בנוסף, באמצעות צבעים מתאימים ניתן לעצב את הדירה באופן יפהפה וייחודי, וליצור אווירה מעניינת וייחודית לכל חדר בבית.

 

בחירת הצבעים המתאימים

 

בחירת הצבעים המתאימים לצביעת דירה הינה תורה שלימה בפני עצמה. בחירת הצבעים נעשית על פי שני קריטריונים חשובים. האחד הוא סוג הצבע, והתאמתו למקום שבו הוא אמור להיות מונח, והשני הוא הגוון, ושילובו עם גוונים אחרים. ישנם עשרות, אם לא מאות, סוגי צבעים שונים, וחשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע בטרם בוחרים את הצבע המתאים. באופן כללי, חשוב להתאים לכל חדר את הצבע המתאים לו. כך, למשל, לחדרי אמבטיה ולמטבחים רצוי לבחור צבע עמיד במים, שלא יתקלף או יעלה עובש בעקבות הלחות שבחדרים אלו. לחדרי ילדים, ובאופן כללי לבתים עם ילדים קטנים, מומלץ לבחור בצבעים רחיצים, שאותם קל לנקות לאחר שידיים קטנות כיסו אותם בציורים שונים או בכתמי שוקולד. לגבי בחירת הגוונים, יש להתאים את הגוונים לחדרים השונים. באופן כללי מומלץ לבחור בגוונים בהירים, ולשלב קיר אחד או חלק ממנו בצבע כהה יותר, ליצירת אווירה.

 

צביעה ביתית

 

צביעת דירה יכולה להיעשות באופן עצמאי, או על ידי בעל מקצוע. מי שיש לו ידיים טובות ומעט חוש לתחום, יכול בהחלט לחסוך את העלויות של איש מקצוע ולצבוע לבד, אם כי התוצאות לא תהיינה מקצועיות שמו אלו של איש מקצוע. כיום ישנם צבעים וכלי צביעה פשוטים, אשר מאפשרים לכל אחד לצבוע בטכניקות שונות ואף ליצור באופן עצמאי צורות ייחודיות ודוגמאות שונות בקירות, אשר יוצרות מראה ייחודי ונעים לעין.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב